Skatteåterbäring

Hellloooow!
Har precis fått en guidning av Renée hur man tjuvkikar på hur mycket skatt man får tillbaka och iår får jag faktiskt tillbaka pengar =D ca 2000 spänn blir det för mej, jag brukar få ca 40 kronor tillbaka så jag inte får ut nåt men iår så fick jag en slant så jag är mycket nöjd!

Idag är det 74 dagar kvar tills vi åker till Egypten, längtar jättemycket, vill komma härifrån en stund så man uppskattar det man har här mer igen, annars kan saker o ting lätt bli svart/vita och det är ju trist och onödigt..
Vi åker ner till Skal i Uppsala på torsdageftermiddag med bil och hänger där med henne på helgen, så ska hon skjutsa och hämta oss på arlanda och få vara bilvakt när vi är borta, vilket hon absolut inte hade nåt emot haha =)

Är ledig från jobbet idag, sköönt! Helgen var hemsk, satt i nummerupplysningen lördag, söndag, jag vet inte vad det var för fel, jag och Amelie måste ha haft världens otur med bittre, fulla, otrevliga människor, det var som ett flow lite då och då kom dom och dom lyssnade inte så man fick upprepa allt flera gånger, jag menar..ringer man in till nummerupplysningen lyssnar man väl?!, det kostar ju rätt mycket pengar ändå och det är den som ringer som bett om hjälp.. men tillslut var vi så frustrerade att vi bara skrattade av uppgivenhet så tårarna höll på börja rinna hahaha!

Ne nu ska jag ta mej i kragen och hitta på nåt spännande! Vi höres!

Egypten =))

Den 7 Juni drar jag och Janne till Hurghada i Egypten. Får se om nånannan kanske hakar på oxå?!
Vi har iallafall bokat resan och ska bo på Arabia Azur Resort i 1 vecka med all inclusive där det ingår:

- Frukostbuffé, kl 6.00-11.00.
- Kontinental frukost, kl 11.00-12.00.
- Lunchbuffé, kl 12.30-15.30.
- Lunch exklusive dryck för upp till 20 egyptiska pund på pizzerian/italienska restaurangen, kl 12.30-15.00.
- Snacks, kl 13.30-16.00.
- Tea-time med kakor, snacks eller tårtor, kl 16.00-17.00.
- Middagsbuffé, kl 18.00-24.00 på Arabia.
- Trerättersmiddag exklusive dryck eller rätter exklusive dryck för upp till 30 egyptiska pund från à la carte-menyn på Villa Kunterbunt och Bordiehns, kl 18.00-22.00.
- Glass, kl 9.00-18.00 på Arabia.
- Lokala alkoholfria drycker, kl 9.00-24.00.
- Lokala alkoholdrycker, kl 11.00-24.00. (Hotellet har en åldersgräns på 18 år när det gäller alkohol.)
- Biljard.
- Beachvolleyboll, volleyboll, boccia, dart och aerobics (beroende på dagsprogrammet).
- Gym/fitnessrum.

Ska bli så sköööönt att få åka bort till ett varmare land ett tag och bara va, sola bada mysa och ha kul!

Jag LÄNGTAR!!

Män som hatar kvinnor

Denna film måste ses, kollade på den på bio, en av de bästa filmer jag nånsin sätt!

(är ca 2½ timme lång, men den är så jäkla spännande så det märks inte, jag brukar tycka att det är lite jobbigt när filmer är för långa och börjar vrida på mej och sånt, men tiden bara springer iväg, eller ja jag vart en gammnucka och fick sjukt ont i mina knän när jag satt i salongen sådär länge i samma position så jag kunde inte gå normalt på 2 dagar utan att jag gnydde men så ere med åldern haha)

Resan!

Jäklar vad skoj vi hade på resan till Åbo =) Däremot började ju min entré på busstorget inte som jag hade önskat mej kanske.. jag kommer där, alledeles nyvaken, känner bara ett fåtal människor.. har precis entrat folkklungan då jag råkat halka och ställer mej på knä som en hårdrockare och får skämmas - alla ögon på mej.. Ja, jag skämdes hahaha
När bussen börjat rulla vart vi bjudna på välkomstdrink som va champange, drack det sen tog jag det väldigt lugnt på resan ner för annars hade jag inte pallat att hålla igår hela natten.. baren öppnade i Sundsvall där folket började inhandla drinkar och grejjer =)
Ca 19:00 entrade vi båten som tuffade iväg 19:15, innan satt vi och kollade på alla som steg av, endel va sjukt fulla, endel sjukt bakis och endel hade hunnit reparera sej rätt bra innan dom steg av haha..

Vi gjorde oss iordning och gick och käkade finmiddag och gick på taxfreen och shoppade massa att dricka, sen började festen, kommer aldrig glömma den här resan hade så jävla kul! Mycket galenheter, det är så det ska vara, då är det som roligast!
Ett gäng var utklädda till araber, en kille borstade tänderna med Muntu, en kille hade knallrosa brallor med randiga färgglada långa tåstrumpor (dom var INTE okej), nästa sekund var han naken och sprang omkring i korridoren med ett pingvinhuvud som tänkte det heligaste, en kille intog fosterställning redan runt 23 tiden på toaletten och där var hans resa slut.. Jag sa att jag hatede Peji ca 1000 ggr haha men han var faktiskt dum mot mej som ni kan se på en bild nedanför där han överfaller mej i trappen och är störig haha..
Såja, efter en kort recension av förfesten gick vi vidare på våning 10 där krogen var, där var vi och hade ännu mer skoj och jag kom hem vid ca 5 på morgonen efter att ha lagt mej i caféet på ena våningen på båten för jag inte hittat faan inte hem till vår hytt.. Fick hjälp att hitta hem där runt fem på morgonen då en vakt guidade mej och knackade på vår hytt och frågade på finsk brytning:
Tillhör den här hytten?
hahaha inte okej!
Här har ni lite bilder från resan:

Vi har planer på att åka igen om ungefär en månad =)

Gonatt!

On my waaay

Tjo!
Nu sitter jag och k'äkar frukost sen drar vi till Stockholm - Åbo på kryssningen! I Sundsvall öppnar baren! Det här kommer bli sjukt kul!